ARTRITIS VS ARTROSIS

Un dels dubtes que moltes vegades els sorgeixen als pacients és quina diferència hi ha entre l’artrosi i l’artritis? Quina tinc jo? Es cura? Fa molt mal? El dolor millorarà? Com es tracta? Entre altres molts dubtes.

Avui venim a explicar-vos quina és la diferència entre aquestes dues patologies, per resoldre els dubtes que tingueu.

Primerament parlarem de l’artritis que és una malaltia inflamatòria i autoimmune de la membrana sinovial, és a dir, una inflamació d’una capa que recobreix l’articulació. És una patologia simètrica, és menys comú que l’artrosi ja que, la pateix entre el 0,5 i 1% de la població i les persones que la pateixen no tenen per què ser grans, normalment es diagnostica a pacients entre 20 i 40 anys .

El principal símptoma és la inflamació articular i el dolor, que caracteritza per ser constant i empitjora amb el repòs. A més, hi ha altres símptomes com la inflor, una important rigidesa, deformació de les articulacions, enrogiment i limitació de la mobilitat.

Els factors de risc de l’artritis, és a dir, factors que si una persona els presenta és més probable que ho desenvolupi, encara que són només probabilitats, són la genètica (familiar directe amb artritis), el tabaquisme, les infeccions i l’estrès. Per diagnosticar-la, serà a partir d’una radiografia, una anàlisi de sang i els símptomes que expressi el pacient.

I finalment, com es tracta l’artritis per millorar els símptomes, és important portar un estil de vida saludable, fent exercici regulat per un professional sanitari i una dieta equilibrada, també un control de pes ja que un pacient amb sobrepès o obesitat els símptomes seran molt més visibles. Si està en una fase aguda podem utilitzar la crioteràpia (fred) per reduir el dolor i la inflor de l’articulació. I els fàrmacs receptats pel metge.

Pel que fa l’artrosi, és una malaltia degenerativa del cartílag articular, és a dir, és el desgast de l’articulació i va associada a l’edat, normalment amb majors de 40 anys. No és simètrica i un 24% de la població la pateix.

El principal símptoma és la rigidesa que presenta l’articulació i el dolor que empitjora amb el moviment i millora amb el repòs. Altres símptomes també presents són la pèrdua de la funció, la deformació de l’articulació i la limitació del moviment.

Els factors de risc de l’artrosi són la genètica, l’activitat professional (treballs durs i moviments repetitius), i la menopausa. Per diagnosticar-la s’utilitza una radiografia i l’observació dels símptomes que presenta el pacient.

Per tractar l’artrosi, s’utilitza la crioteràpia (fred) o la termoteràpia (depèn de l’estat de l’articulació), de la mateixa manera que l’artrosi un nivell de vida saludable, amb realització d’activitat física constant, una dieta equilibrada i control de pes . I també s’utilitzaran les fàrmacs per alleujar símptomes.

Les diferències són per tant l’artritis és una malaltia autoimmune que normalment apareix entre els 20 i els 40 anys d’edat. I l’artrosi és degenerativa i apareix normalment a partir dels 40 anys. En l’artritis el dolor és constant i empitjora amb el repòs i l’artrosi el dolor empitjora amb el moviment i millora amb el repòs. En l’artritis l’articulació estarà inflada i envermellida.

En el dibuix es poden observar de forma esquematitzada tot el que hi ha escrit en aquest text i els punts on és més comú sentir els símptomes de cada patologia.

Si segueixes tenint dubtes, deixa un comentari i nosaltres t’ajudarem a resoldre-les.

27.266 thoughts on “ARTRITIS VS ARTROSIS

1. Remona Membreno

I want to be with you, even if it is a headless and tailless farce, hold a small lamp and stand in the memory waiting for you.

Comments are closed.