CONTRACTURES

QUE SÓN I SÍMPTOMES

Una contractura es produeix perquè les fibres musculars es contrauen de manera continuada i involuntària i no aconsegueixen relaxar-se del tot. Les zones més freqüents són per l’esquena, majoritàriament la zona cervical.

Els símptomes són dolor, rigidesa, limitació en alguns moviments i inflamació o un bony a la zona adolorida que es palpa de forma fàcil.

Si tens un bon to muscular, és a dir, fas exercici freqüentment la teva musculatura és més capaç d’adaptar-se i suporta els esforços de la teva vida diària sense lesionar-se. Si la teva musculatura és flàccida és més fàcil que apareguin contractures.

CAUSES:

• Males postures: mantenir una posició per molt temps pot provocar aparició d’una contractura.
  • Agafar fred: els músculs són sensibles a la temperatura i quan fa fred aquests s’encongeixen i també adoptem postures més tenses
  • Estrès: MES COMÚ són les tensionals que es localitzen a la part alta de l’esquena, apareixen sense adonar-nos perquè encollim les espatlles per problemes o preocupacions. A més en situacions d’estrès el nostre cos segrega una substància que afavoreix que el músculs es contracturin.
  • Realitzar esforç sense escalfar abans: això fa que el múscul es fatigui molt abans perquè no ho hem preparat per a l’esforç.
  • Deshidratació o mala alimentació: si al nostre organisme li falten nutrients com ara el magnesi o el potassi hi ha més probabilitats de desenvolupar una contractura.

QUE HE DE FER:

• Fer exercici amb regularitat per tenir un bon to muscular
  • Mantenir postures correctes com l’esquena recta, sense creuar les cames, espatlles relaxades, etc.
  • No estar molta estona en la mateixa posició, si tens un treball on sempre has de tenir la mateixa postura és bo que et moguis cada cert període de temps (1 hora)
  • Bona alimentació i hidratació
  • Escalfar abans de fer esport i estirar al final
  • Vigilar en les postures que dormim
  • Massatge de descàrrega suau sense provocar dolor
  • Posar calor (mirar publicació de termoteràpia que ho explica)
  • Acudeix a un profesional

13.801 thoughts on “CONTRACTURES

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.