ARTRITIS VS ARTROSIS

Un dels dubtes que moltes vegades els sorgeixen als pacients és quina diferència hi ha entre l’artrosi i l’artritis? Quina tinc jo? Es cura? Fa molt mal? El dolor millorarà? Com es tracta? Entre altres molts dubtes.

Avui venim a explicar-vos quina és la diferència entre aquestes dues patologies, per resoldre els dubtes que tingueu.

Primerament parlarem de l’artritis que és una malaltia inflamatòria i autoimmune de la membrana sinovial, és a dir, una inflamació d’una capa que recobreix l’articulació. És una patologia simètrica, és menys comú que l’artrosi ja que, la pateix entre el 0,5 i 1% de la població i les persones que la pateixen no tenen per què ser grans, normalment es diagnostica a pacients entre 20 i 40 anys .

El principal símptoma és la inflamació articular i el dolor, que caracteritza per ser constant i empitjora amb el repòs. A més, hi ha altres símptomes com la inflor, una important rigidesa, deformació de les articulacions, enrogiment i limitació de la mobilitat.

Els factors de risc de l’artritis, és a dir, factors que si una persona els presenta és més probable que ho desenvolupi, encara que són només probabilitats, són la genètica (familiar directe amb artritis), el tabaquisme, les infeccions i l’estrès. Per diagnosticar-la, serà a partir d’una radiografia, una anàlisi de sang i els símptomes que expressi el pacient.

I finalment, com es tracta l’artritis per millorar els símptomes, és important portar un estil de vida saludable, fent exercici regulat per un professional sanitari i una dieta equilibrada, també un control de pes ja que un pacient amb sobrepès o obesitat els símptomes seran molt més visibles. Si està en una fase aguda podem utilitzar la crioteràpia (fred) per reduir el dolor i la inflor de l’articulació. I els fàrmacs receptats pel metge.

Pel que fa l’artrosi, és una malaltia degenerativa del cartílag articular, és a dir, és el desgast de l’articulació i va associada a l’edat, normalment amb majors de 40 anys. No és simètrica i un 24% de la població la pateix.

El principal símptoma és la rigidesa que presenta l’articulació i el dolor que empitjora amb el moviment i millora amb el repòs. Altres símptomes també presents són la pèrdua de la funció, la deformació de l’articulació i la limitació del moviment.

Els factors de risc de l’artrosi són la genètica, l’activitat professional (treballs durs i moviments repetitius), i la menopausa. Per diagnosticar-la s’utilitza una radiografia i l’observació dels símptomes que presenta el pacient.

Per tractar l’artrosi, s’utilitza la crioteràpia (fred) o la termoteràpia (depèn de l’estat de l’articulació), de la mateixa manera que l’artrosi un nivell de vida saludable, amb realització d’activitat física constant, una dieta equilibrada i control de pes . I també s’utilitzaran les fàrmacs per alleujar símptomes.

Les diferències són per tant l’artritis és una malaltia autoimmune que normalment apareix entre els 20 i els 40 anys d’edat. I l’artrosi és degenerativa i apareix normalment a partir dels 40 anys. En l’artritis el dolor és constant i empitjora amb el repòs i l’artrosi el dolor empitjora amb el moviment i millora amb el repòs. En l’artritis l’articulació estarà inflada i envermellida.

En el dibuix es poden observar de forma esquematitzada tot el que hi ha escrit en aquest text i els punts on és més comú sentir els símptomes de cada patologia.

Si segueixes tenint dubtes, deixa un comentari i nosaltres t’ajudarem a resoldre-les.

27.266 thoughts on “ARTRITIS VS ARTROSIS

1. framagit.org

Howdy! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to give it a
    look. I’m definitely enjoying the information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Exceptional blog and fantastic design and style.

2. www.folkd.com

Hi there! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to
    check it out. I’m definitely enjoying the information.
    I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Superb blog and outstanding design and style.

Comments are closed.